SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Yaşlı Bakımı (Türkçe)

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

TRH 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TRH 101
Güz
2
0
2
1

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihi belirleyen çesitli aktörleri ve faktörleri tanımlayabilecektir.
  • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadıgı farklı rolleri analiz edebilecektir.
  • Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
  • Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
  • Yeni çagın olgularını tarihî olaylarla karsılastırabilecek ve tanımlayabilecektir.
  • Milli birlik ve beraberliğin önemini kavrayabilecektir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir. *Türk toplumunun karşılaşacağı sorunları Atatürkçü bir yaklaşımla çözebilecektir.
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir.
  • Türk toplumunun karşılaşacağı sorunları Atatür.kçü bir yaklaşımla çözebilecektir
Tanımı Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet
2 Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi
3 Osmanlı Modernleşmesi (Tanzimat Dönemi- Meşrutiyet Dönemi)
4 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti'ne yansımaları
5 Trablusgarp ve Balkan Savaşları
6 Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
7 Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci
8 Mustafa Kemal'in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemir
9 Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler
10 Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler
11 Mudanya Ateşkes Antlaşması
12 Lozan Konferansı ve Lozan Barış Antlaşması
13 Lozan Konferansı ve Lozan Barış Antlaşması
14 Dönemin gözden geçirilmesi  
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı

Prof.Dr. Refik Turan, Prof Dr. Mustafa Safran, Prof Dr. Necdet Hayta, Doç. Dr. M. Ali Çakmak, Doç.Dr. Cengiz Dönmez, Yrd. Doç. Dr. Muhammet Şahin; ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2013, Beta Yayıncılık

Blackboard ders materyalleri

Diğer Kaynaklar

Mustafa Kemal ATATÜRK , NUTUK

Fatma Acun,  Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi

Falih RIFKI, ÇANKAYA

Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
10
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
2
Ödev
1
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
3
Final / Sözlü Sınav
1
5
    Toplam
27

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Yaşlı Bakımı alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2 Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili araç gereçleri ve teknolojileri kullanmak ve bakımını yaparak sürdürmek
3 Yaşlı Bakımı alanında sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
4 Yaşlı Bakımı alanında gereksinimleri yaratıcı düşünce geliştirerek karşılamak
5 Yaşlı, ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurmak
6 Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk almak
7 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri yorumlamak ve değerlendirmek
8 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramak; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenilemek
9 Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate almak
10 İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilmek ve bunların gereklerini yerine getirmek
11 İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
12 Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergilemek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER